lördag 2 november 2013

För och efter resultat på rummet

Igår hämtade jag mitt paket och allt gick bra! Jag förklarade kanske tre gånger för killen men tillsist fattade han vad jag sa och ville komma fram till, meen jag fick paketet och det är det väsentliga. Igår målade ju jag och Nom-stuff klart det sista lagret på rummet.

Jag har verkligen agerat många olika yrken den här veckan haha, började med att vara en flyttfirma och flyttade ut allt från sängar och garderober till tavlor och böcker från rummet för att göra plats till att faktiskt kunna måla. Därefter har jag varit elektriker då jag stängt av strömmen för rummet och sedan skruvat av alla skydd, plast knappar, elkontakter och telefon uttag från väggarna och har konstant fått höra "Om du inte stänger av strömmen när du ska skruva bort skydden så kommer du dö direkt", väldigt lugnande haha! Men efter det har jag skruvat av alla lister och varit något av en snickare och tillsist målat rummet från alla vinklar och hörn två gånger, samt tagit bort en tapet. Målare, snickare, elektriker och flyttfirma? Plus allt efter och förarbete att täcka golvet med papper, sätta tillbaka lister, fixa med strömmen och sätta tillbaka alla kontakt skydd. Nu håller vi på att flytta tillbaka allt till rummet igen, Det jobbigaste kommer garanterat bli alla små saker, som att lägga tillbaka böckerna i ordning, fixa med kläderna, alla leksaker, skrivbordet och massor av saker, blir trött av att bara tänka på det, haha. Men här har ni en för och efter bild på hur väggarna såg ut och hur de ser ut nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar