söndag 10 november 2013

Julbordet outfits

Jag valde 4 klänningar till julbordet. Eller rättare sagt, två klänningar till julbord och två klänningar till juldrinkar, alltså om man blir bjuden till något litet och inte sitter vid ett julbord i några timmar och äter massa mat, utan snarare blir mer glögg och jul kakor.

Jag tycker att det är snyggast med en mönstrad klänning till julbordet/julglöggen. Då det funkar till andra tillfällen också och samtidigt inte skriker jul eftersom att det faktiskt inte är jul. De första två klänningarna är två tightare klänningar, båda mönstrade, med en väldigt enkel och stilren siluett men med en egen twist. Klänning ett är full mönstrad med snyggt nät på ärmarna, och peplum kjol vid midjan. Den andra klänningen är lite enklare en den första men den är riktigt smickrande med de svarta strimmorna på sidan av klänningen och mönstret på framsidan.

Sen valde jag två klänningar till julbordet, då valde jag av praktiska själ haha, två klänningar med vida kjolar då det kan kännas jobbigt med en tiggt klänning tryckandes på magen när man äter middag. Även där valde jag två mönstrade klänningar. Den första klänningen, av de vida, är full mönstrad och väldigt lätt. Klänningen är ljus och har ett ganska dessert men snyggt mönster med en sweet heart skärning vid bröstkorgen. Den andra klänningen är mörk mönstrad med guld nyanser och med band istället för sweet heart skärning.

Funderar själv på klänning 4 till julbordet den 30: onde November. Men vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar