tisdag 12 november 2013

Paris inspired nails

Gjorde som sagt mina naglar igår, fixade ju nagellacksborttagningsmedel i går så nagelfixandet blev lite försenat, men men. Den här gången körde jag på en rosa grund, två lager som alltid haha, med små eifeltorn. Körde lite paris tema. Rosa naglar med vita små eifeltorn. 
Man börjar med att lägga en rosa grund, två lager på alla naglarna. När det torkat så gör man ett uppochner vänt V på alla naglarna, utan ringfingret, som jag alltid brukar lämna tomt och göra något annat med. När det torkat en aning så gör jag två streck tvärs över V:et ganska långt ner. Sen avslutar jag med att fylla i tomrullet, gör en liten triangel som jag lämnar utan att fylla i med vitt och formar bottnen till en mer bågformig form.
 Nu är ju ringfingret tomt, förutom de två lagren rosa nagellack som jag gjort även på ringingret. Så jag tar istället för ett vit nagellack med tunnpensel, så tar jag ett svart nagellack med tunnpensel (går ven med separat pensel eller nagel penna) Så gör jag samma sak som me de andra naglarna, gör ett uppochner vänt V, gör två streck över V:et, fler i tomrummen och formar bottnen till en båge. Men tillsist lägger jag till, med ett silverfärgat nagellack med tunnpensel, små prickar runt det svarta eifeltornet. Så klart! Så gjorde jag mina naglar den här gången, får vi se vad som händer med naglarna på söndag nu när jag har nagellacksborttagningsmedel.
Föresten vad tycks om mitt sätt att visa hur jag gjorde naglarna? Gjorde det på papper, steg för steg med små bilder och lite text som förklarar hur det ska göras. Tidigare tog jag ju bild, steg för steg på själva naglarna, hur jag gjorde nageldesignen. Förra var 'suit nails' och den här gången var det 'Paris inspired nail'. Säg gärna till vilket som är bäst, annars kommer jag väll skifta och pröva nya sätt att visa det på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar