tisdag 26 november 2013

Släng ihop sjuk-soppan.

Legat i sängen och försökt sova länge, gick inge vidare eftersom att min hals tar kål på mig. Tror jag håller på att bli sjuk. Världens sämsta timing! Hela helgen är full av planer. På fredag ska jag på en mässa i älvsjö. På lördag ska vi äta julbord som vi alltid gör med familjen en månad innan jul. Och på söndag ska jag på en annan mässa. Allting krockar verkligen när man blir sjuk.. Helt otroligt. Känner bara att det bästa jag kan göra är att vila så mycket som möjligt, knarka halstabletter, skydda halsen och dricka massa te och honung.

Och eftersom att jag är sjuk så gjorde jag en grönsakssoppa igår med massa nyttigheter för att få i massor av vitaminer och få kroppen att vakna till lite och bli frisk snabbare. Hackare lite grönsaker och hällde ner i en kastrull med vatten, buljong, krossade tomater och lite kryddor. Själv tog jag 2 selleri 'stavar' , en halv kålrot, 1 vitlök (bra när man är sjuk), 1 purjolök, 1 halv blomkål, 1 gullök (också bra när man är sjuk speciellt för näsa och hals) och 2 morötter. Inte svårare än så. Ett bra recept om man börjar bli sjuk eller bara vill äta något nyttigt nu under vintern och hålla sig frisk.

Nu ska jag koka vatten och ta på mig min halsduk. Sen ska jag fortsätta mitt julklapps sorterande, inpackande och fixande på alla tänkbara sätt haha.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar