måndag 4 november 2013

'Suit' nail art

Suttit och redigerat massa och nu sitter jag och snackar med mina brudar Hannah och Lollo. Känns nice, va ett tag sen nu, haha. Men tidigare idag målade jag mina naglar och tänkte lägga upp bilder på resultatet och hur jag gjorde allt steg för steg.

Föresten så är Nom-stuff på väg hem med mitt paket från Nelly! Aaahhh så taggad inför mitt paket, har beställt 4 toppar, det behövs verkligen! Har också beställt en kjol och ett par byxor, mycket rött i paketet, lägger upp bilder på det i morgon, Ljuset kommer vara borta när han kommer hit med paketet så, men det blir mitt morgon inlägg, så det tar inte så lång tid. Tänkte lägga upp bilder på mitt förra paket jag fick förra veckan lite senare ikväll så det är i allafall något.

Börjar med att ta fram nagellacket jag ska använda, i det här fallet en vit bas på alla naglarna (applicera som vanligt) och sen lägger jag till alla detaljer med ett nagellack med en tunnpensel (jag valde svart) Går självklart med andra färger och andra teman men jag ville göra en 'suit' naiv art.
Börjar med att lägga på en grund färg, jag valde vitt, som jag applicerar som vanligt med två lager. Sen börjar jag med att ta den svarta tunna penseln och gör tre små prickar i en rak linje på varje nagel, förutom ringfingret som jag lämnar tomt. I nästa steg så lägger jag till ett X i nagelns rot, under prickarna, som jag sedan i nästa steg fyller ut med svart och gör en fluga av det. Därefter tog jag den svarta och gjorde en linje på nagelns topp. Jag avslutar med att ta ringfingret, som jag lämnat tomt än så länge, och gör ett eget mönster på den för att ge designen kontraster och något eget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar