torsdag 7 november 2013

Tre tips till snygga naglar

Den perfekta accessoaren är inte tonvis med smycken, gigantiska halsband till ringar på alla fingrar. Den perfekta accessoarer är välvårdade naglar. Och för att ha väl vårdade naglar och snygg designer på dom så måste man ha nagellack. Jag brukar göra små roliga designer på naglar och göra snygg nailart, är ju inte proffs, haha långt ifrån, men det är ju kul att prova sig fram och experimentera. Jag har mitt nagellack i en liten låda, haha ja det börjar ju bli en hel del nagellack nu.

Jag har tre tips för att få snygga naglar:

Mitt första tips är att ha två lager med nagellack då nagellacket håller bättre, och stannar längre. Samt att  nagellacket är naturligt lite genomskinligt så tar man två lager blir färgen starkare och mer som den ska se ut efter färgen på nagellackets flaska.

Mitt andra tips är att ta en tunn pensel och sen göra sin nagel design. Då kan man antingen använda en tunn nagellacks pensel, som går att köpa i smink affärer exempelvis, eller så kan man köpa vissa nagel pennor så att man helt enkelt ritar sin design på nageln, eller så köper man nagellack som har en tunnpensel i sig. Alltså i flera färger. Jag skulle väl främst rekommendera en pensel så kan man ju faktiskt använda alla nagellacks färger man redan har och inte börjar köpa flera färger bara för penseln man får till (i burken) och kombinera med små detaljer med en penna, självklart kan man ju variera och blanda tekniker. Jag själv använder iförsig speciella nagellack med egen tunnpensel, men det negativa är som sagt att man måste köpa fler om man vill kunna använda flera färger.

Efter att ha gjort sin valfria design så tar man ett väldigt tunt lager med transparent nagellack som överdrag över nageln och designen, problemet med att ta för mycket transparent nagellack är att det kan upplösa designen under, alltså färgen och nagellacket under det lagret. Plus att det lätt klibbar.

Här är en Bild på mitt lilla fråd med vanligt nagellack (plus annat nagellack som de me smala penslar)
Så det var några tips till naglarna, åter kommer med flera tips eller egna designer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar