söndag 29 december 2013

3 tips på outfit ideer

Har tee tips på vad man kan tänka på om man ska slå ihop en outfit. Kan vara svårt att bestämma sig eller så kan det vara en sista minuten outfit. Har 3 tips.

1. Utgång
Mitt första tips är '3 delar'. Helt enkelt en enkel outfit. En outfit med tre huvud element. Ex. ett par skor, en topp och en kjol/byxa. Alt. ett par skor, en klänning och en accessoar. Om man kör på '3 delars' så ska man tänka på färger och design. Färger går alltid att matcha men försök att ha åtminstone ett av elementen i svart, vitt eller grått.

2. Middag
Mitt andra tips är smycken istället för stora accessoarer. Det som lätt dödar en outfit är just de extrema accessoarerna eller de extrema färgerna/ modellerna. För att undvika det är det bäst att låta smycken vara accessoarer istället för stort hår och/ eller scarfs. Satsa istället på en snygg ring, ett större halsband eller ett coolt armband.

3. Frukost möte
Mitt tredje tips är jackan. Låter inte direkt som ett tips, men om man inte vet vad man ska ha på sig, inte orkar med något tight eller extremt så kan man alltid köra på det vanliga, ett linne och ett par jeans. Men för att få outfiten intressant kör man på en jacka i färg, mönster eller i speciell design. Man ska själv göra outfiten intressant, inte ha kläder som tar över.

Alla tipsen går till andra tillfällen också men jag skrev de tillfällena jag tyckte passade till mina tips.
Ett enkelt tips för övriga tillfällen eller alla de här tillfällena är, vet du inte vad du ska ha på dig, kör på spets. Alltid snyggt och kan aldrig gå fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar