tisdag 17 december 2013

Mitt dagliga smink

God morgon

Precis gått ur duschen och sitter nu i soffan och chillar innan jag måste iväg till skolan. Ska ta med mig kameran och fota lite, kanske blir någon ball bild, ska ha bild och då ska vi jobba me färg så ;) Sen har jag en genomgång om rapport skrivning. Så blir en lite längre dag än et brukar vara på tisdagar. Men på onsdag har jag bara en lektion och slutar mycket tidigare så det är lugnt. 

Kör på ett par slitna byxor som är lite förstora med en svart enkel tubtopp och sen min snygga peplum jacka över. Mycket svart. Men eftersom att vi ska måla så tar jag av mig min jacka innan. Byxorna och toppen spelar inte så stor roll om de blir smutsiga så. Sen kör jag på mitt dagliga smink; en BB cream, kör på ett finskt ekologiskt märke med bara naturliga ingredienser som hjortron och blåbär. Sen kör jag på en tunn linje kajal under ögonen, tar dipliner på övre ögonlocken och gör små vingar. Avslutar med att fylla ut ögonbrynen med en ögonbrynspenna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar