lördag 11 januari 2014

BB creams och fondation recension


Recension dags. 
För en snygg sminkning behövs rätt bas, en fondation. Men jag har haft svårt att hitta den som passar just min hy och känns bäst i ansiktet. Jag tror inte jag är ensam om att vilja ha en bra fondation som inte ruinerar mig ;) Så jag har gjort ett test och gör recensioner på 4 stycken olika fondations.

Jag har baserat betygen på min egen åsikt och erfarenhet då jag har testat alla i en vecka (var) och vid olika tillfällen, men jag ger bara allt som allt betyg ;)

1. Den första fondation jag valde att pröva är en enkel och vanlig fondation från alla enkla affärer. En väldigt enkel och mellan tunn fondation. Helt enkelt den billiga och enkla. När man satte den i ansiktet så kändes den ganska kladdig och rätt obekväm. Det kändes verkligen ett extra lager i ansiktet vilket jag vill undvika för att slippa den tunga och fettiga känslan i ansiktet, speciellt när man är ute. Den är helt okej när man behöver en enkel och snabb fondation när man ska göra ett ärende eller bara vara borta ett litet tag men annars tycker jag tyvärr att den inte var den bäst jag provat. Så jag gav den..
2/5 G

2. därefter provade jag något helt annat, en populärare BB cream de flesta använder nu. Dream Fresh BB cream är en väldigt lätt och tunn kräm vilket jag föredrar då mn inte vill känna sig täckt av smink och naturlig helt enkelt. Krämen anpassar sig efter huden och lägger sig bra i ansiktet. Den smälter in väldigt fint och det blir en väldigt tunt tunt lager i ansiktet som känns ungefär som att ta en tunn klick med lätt fuktighetskräm istället. Men det jag upptäckte var lite sämre var just det att krämen inte håller sig så bra. Jag var tvungen att ta på ett till lager senare under dagen då den nästan försvann. Men annars är den väldigt lätt och fluffig i ansiktet. I vilket fall som helst så gav jag den..
4/5 G

3. Sen valde jag att ta en annan BB cream men med vitamin E. Den här krämen är mycket tjockare än de andra så man tar en väldigt liten klick då det räcker. Den sätter sig bra i ansiktet men är väldigt tjock. Den känns i ansiktet väldigt tydligt vilket jag tycker är synd då jag inte vill kunna se eller känna ett lger fondation i ansiktet. Krämen räcker väldigt länge så det är bra för budgeten och är bra om man ska ha något som räcker en hel dag, morgon till kväll, så är krämen bra. Den håller hela dagen och släpper inte som de flesta fondations brukar göra efter några timmar. Tillslut gav jag den iallafall..
3/5 G

4. Den sista jag valde var en eko BB cream med vitamin C. Produkten är finsk och är gjort med hjälp av bär bl a från natuen som hjortron ex. Krämen är väldigt lätt och smälter in i huden direkt. Krämen är fluffig och lätt och lägger sig osynligt i ansiktet. Man känner inte av krämen eller ser den, och den luktar väldigt frisk och krämigt utan att lukta för starkt. Krämen är lätt att sminka över med ex. puder och framhäver verkligen ansiktet och får hyn att se väldigt frisk och ung ut. Krämen höll under dagen och var väldigt behaglig. Så jag gav den..

5/5 G

Alla krämarna är bra vid olika tillfällen, exempelvis så är kräm 1 bra om man vill ha något enkelt och för ett bra pris om man ska göra små ärenden som att gå och handla eller liknande. Kräm 2 är väldigt bra om man ska gå ut en kväll eller träffa någon på stan ex. då den är väldigt enkel och fräsch i ansiktet. Kräm 3 är bra om man är igång en hel dag och vill ha något som täcker och håller från morgon till kväll. Och tillsist kräm 4, som blev min favorit, är bra till en hel dag om man ska ut, vara hemma, jobba, plugg m.m. Då den lägger sig som ett tunt tunt lager som håller hela dagen är den bra till alla tillfällen.

Hoppas nu att det här har hjälpt till lite på vägen till en bra fondation och en bra grund. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar