måndag 6 januari 2014

Dröm huset


Innan skolan slutade hade vi arkitektur och gjorde våra egna modeller av ett hus, efter ett tema som man fick på en lapp. Det var ett grupp arbete och jag jobbade ihop med Julius och Jenny. Vårt tema var återvinning och återanvändning. Vi kom på att göra en byggnad i hälften trä och hälften metall, eftersom att det är de två ämnen som är lättast att återanvända och att hitta. 

Därefter gick vi iallafall på arkitektur museet och valde ut ett hus att redovisa om. Jag valde den här snyggingen. Varför jag berättar det här är nog bara för att den senaste tiden har jag blivit lite sugen på byggnader och olika arkitektur. Det är balt att den här modellen bara är ca 1 dm exempelvis. Galet duktigt. Hur skulle ert drömhus se ut? Mitt skulle nog gärna vara lite likt det här, I ljust trä eller i vitt, med stora öppna fönster och öppen plan.. Haha nu drömmer jag mig bort lite ;) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar