torsdag 20 mars 2014

Music nailart steps

Nu är jag nöjd och klar med mina naglar för den här veckan haha, tog lite extra tid men men nu är det iallafall klart :) Såhär ser mina naglar ut, de har en vit grund (2 lager som alltid) och sen har jag tagit in musik temat, med att göra piano mönster och musik symboler som toner och g-klavar. :)


Såhär gjorde jag mina naglar:
Jag började med att ta en grundfärg, jag valde vitt för att det ska vara en enkel färg som inte tar bort fokuset från resten av nageln m.m. Sen tog jag och gjorde ett extra lager av den vita för att jämna ut färgen och för att få en blank och fin yta på naglarna :)
(Steg 1. Lägg två lager av grund lacket, i det här fallet vitt.)

Jag gick vidare med designen genom att ta en tunn pensel för nailart och gjorde en tunn svart linje på varje nagel ca 5 m.m. från nagelns topp. :)
(Steg 2. Använd en tunn pensel och gör en tunn linje på nagelns topp, använd svart lack)

Efter att ha gjort linjen tog jag samma verktyg, en tunn pensel med svart lack, för att göra lodräta linjer upp mot nagelns topp (mellan 5 och 7 stycken per nagel) och ta sen och gör tre linjer tjockare (precis som på ett piano som har 3 svarta tangenter bredvid varandra och sen två svarta tangenter bredvid varandra.)
(Steg 3. Gör tunna lodräta linjer på toppen och 3 tjockare linjer bredvid varandra, som på ett piano.)

Under hela den här tiden har jag lämnat mitt ringfinger tomt (jag har bara gjort det första steget, som är två lager vitt lack, på den) så jag fortsatte med att göra 5 tunna svarta vågräta linjer längst nageln och sen gjorde jag linjerna tjockare mot mitten av nageln.
(Steg 4. gör vågräta linjer tvärs över den tomma nageln och gör sen tjockare linjer mot mitten)

Jag avslutade med ett sista steg och tog en tunn pensel med silver färgat lack och gjorde musik symboler på varje finger, förutom ringfingret, jag gjorde 2 toner och 2 g-klavar. Det sista steget är bara ett plus i kanten och man kan avsluta nailarten vid det övre steget om det är för svårt eller för mycket på naglarna.
(Steg 5. Ta en tunn pensel med silver färg och gör musik detaljer som toner och g klavar) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar