tisdag 27 maj 2014

Nails

Suttit och spånat på vad jag ska göra med naglarna inför studenten. Så jag gjorde bas lacket (som jag redan planerat att köra på) på ett papper och gjorde 10 stycken små idéer på nail arts :). Vet ju vilken färg pallet jag vill använda så det var bara att plocka fram och experimentera. Min färgpallet ska vara ljus, fräsch och somrig och då vill jag ändå inte att den ska vara för enkel eftersom att studenten är en 'en gång i livet' grej. Så min färgpallet är kort och gott nude, vitt och guld :)


Min palett var ju som sagt nude, guld och vitt men om man vill köra andra färger kan man självklart göra det, man kan ju alltid bli inspirerad av designen och tänket och byta färger på det ;)


Efter lite kladdande på ett papper såg det ut såhär. Alltifrån enkelt till komplicerat. Så jag bestämde mig för att köra på de jag blev mest nöjd med vilket var 10:an (den längst till höger) och 4:an. Vill köra något annat på ringfingret än övriga naglar som jag brukar. 


Så jag ritade upp alla stegen och hur jag skulle göra nailarten på alla fingrar utan ringfingret. Jag börjar med bas lacket, steg 2 är helt enkelt det klassiska 'dubbel lagret' som jag konstant tjatar om ;) Steg 3 är att ta guld lacket och forma det till en triangel på nagel toppen. Steg 4 är att ta det vita lacket och fylla i guld triangeln förutom 2-4 mm av guld linjen mot nagelns mitt. Steg 5 är den avslutande touchen, tar det vita lacket och gör en vit prick under guld linjen och gör två prickar bredvid mitte pricken åt höger och vänster.


Därefter tog jag det tomma ringfingret ;) Ett snyggt tips är att byta färg på ringfingret och köra liknande design men bara byta färg paletten. Men jag kör samma färg för att hålla det ljust och fräscht. Så på ringfingret tänkte jag göra en liten blomma. Så steg 1 är grund lacket, som i det här fallet är samma färg som resten av naglarna ;) Sen blir det dubbel lagret igen. Steg 3 blir att göra grund 'bladen' för blomman och jag gör en blomma med 6 blad. Gör då bara 6 'pinnar' gärna som inte är allt för raka och perfekta. Steg 4 blir att rätta till linjerna och göra 'bladen' tjockare mot blommans mitt och tunnare mot blommans 'blad toppar'. Steg 5 blir att ta en färg (jag kör på guld) och göra en liten prick i blommans mitt och sen tunna tunna guld streck på de vita bladen för att ge lite djup. Sen avslutar jag med steg 6, att göra 3 guld prickar längst med bladen.
Såhär bled resultatet när jag gjorde nail arten på naglarna:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar