torsdag 15 maj 2014

Vernissage idag!

Äntligen hemma!
Är helt slut i kroppen efter en lång dag med massor av slit. Började dagen tidigt, gick en extra lång bit till plugget och sen har jag varit i galleriet sen halv 10 ungefär i morse till kvart över 6 på kvällen. Sen blev det middag ute och sen tog vi oss hem :) Det har varit otroligt mycket gjort och mycke splittrade tankar och idéer om hur allt ska stå och hänga m.m. men det gick sjukt bra i slutet och blev riktigt nöjd med hur allt hängde. 

Jag har gjort 12 skisser och tolkningar av de kinesiska åren. Då är det kinesiska djur som tecknas av djur (gris, hund, tupp, häst, buffel/oxe, råtta, tiger, apa, get, orm, drake och kanin) och sen, ja helt enkelt gjort bilder av dom :) Tänkte göra ett inlägg till varje djur med lite fakta om var åren kännetecknar m.m.

Nej men nu ska jag slänga mig i sängen, otroligt trött och behöver vila benen :)
Btw, om man är jätte konst intresserad kan ni ju alltid gå och se utställningen på Galleri kocks (10-18 och är uppe till och med onsdag 21/5) haha så ni vet helt enkelt ;)

Helt sjukt hur olik man kan bli på en bild, ser både bredare och hemskare ut!
Haha fruktansvärd bild på mig vid mina bilder men får duga x) Foto: Beata Holmring

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar