lördag 28 juni 2014

4.5 av 5 G

God morgon :)! Gårdagen var riktigt nice faktiskt. Började med att gå upp, köra morgon rutinerna (tvätta ansiktet, sminka mig m.m.) och sen kollade jag en bekväm men snygg outfit till bion senare på kvällen. Fotade lite olika frisyrer jag tänkte lägga upp idag. Och gjorde en fiskbensfläta inför bion.

Filmen vi såg var 'Förr eller senare exploderar jag'. Filmen handlar om 2 ungdomar, en brud och en kille, som är sjuka helt enkelt. Den här tjejen har en obotlig cancer och de försöker helt enkelt leva livet, den tiden de har kvar. De slutar med piknik, resor och massa härligheter. Men filmen är otroligt sorglig. Jag ska inte spoila mer! Men snyftningarna hördes i hela bio salongen och snacka om att filmen hade fans! Massa tjej gäng som kom för att se filmen och gjorde massa ljud under hela filmen. Som 'awwww' när man fick se killen och 'huj!..' när telefonen ringde mitt i natten. 

Nej men filmen var riktigt bra, om vi bortser från hur allt startade. Det var nämligen första gången jag gått på en film (och jag går väldigt ofta på bio) och det var tekniska fel. Först försvann ljudet, sen spolades filmen tillbaka till början, sen hoppades den fram, sen blev det svart. Helt hopplöst, men tillsist fixade det sig! Sjukt fin och sorglig film som sagt. Och gud vad bra skådisar! Rekomenderar starkt! Om jag ska betygsätta upplevelsen blir det typ en 3: a pågrund av alla tekniska problem. Men om jag betygsätter filmen bara så blir det nog en 4,5 av 5. var bara en sak jag inte riktigt var nöjd med nämligen. Fanns delar i filmen som var väldigt luddigt beskrivna. Men annars otroligt bra!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar