fredag 13 juni 2014

Dipdye Nailart

Grubblade mycket över hur jag skulle göra med naglarna inför fredag den 13:de ;) och efter mycket om och men så bestämde jag mig för en snygg och enkel (utseende mesigt enkel, inte teknik mesigt) nailart, nämligen en ombré eller dipdye nailart. Med en färg mot botten och en annan färg mot toppen. Så jag gjorde som jag alltid gör, tog fram papper och började kladda ;) Så gjorde 30 (!!) olika exempel på ombré / dipdye nails och plockade sen fram mina 5 favoriter. Valde tillsist en somrig och snygg kombo av orange botten och gul topp. :) Sjukt nöjd med resultatet, det var ju trots allt första gången jag prövat det här själv.

How 2 do it ---> steg 1. Välj 2 eller 3 färger. Steg 2. Måla färgerna ( i den ordning du vill ha dom) på en smink svamp [finns att köpa i stort sätt överallt, ex. H&M, Lindex, Åhlens, Kicks och Ginatricot]. Steg 3. Tryck svampen mot nageln du vill måla och se till att svampen kommer åt hela nageln. Steg 4. Klart! Gå vidare till nästa nagel och ta lite nagellacks borttagningsmedel och ta bort nagellacket som kom på sidan av nageln. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar