onsdag 20 augusti 2014

Lax och guld

Har spenderat dagen med att göra en snygg och fräsch höst nailart. Så jag tog ljusa och härlig rosa färger och kollade helt enkelt vilken färg som tilltalade mig. Sen tog jag fram målartejp och experimenterade fram olika mönster genom att ta tejpen och sätta på på olika sätt på ett papper. Sen textade jag mig fram med lite olika färger på nagellack och målade på på pappret och tejp m.m. och kom fram till 5 olika former (en per nagel) och så gjorde jag exakt samma sak som på pappret på naglarna. Jag har gjort den här nailarten på fake naglar då jag inte ska ha nagellack på mina naglar just nu. Så jag tog på 3-4 lager med tejp på naglarna för att sen måla på med färgen jag valde. Sen tog jag färger i orange och gult och duttade på olika färger på naglarna för att ge lite dimensioner på nageln. Avslutade med att dra bort tejpen och gjorde ringfingret i guld färg istället för lax rosa.














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar