söndag 10 augusti 2014

Semester dagarna (ett löjligt långt inlägg)

DAY 1
Dag 1 på min semester började 25 / 7 (Fredag) med att jag spenderade förmiddagen med att packa klart väskorna och ta hand om katterna för att förbereda allt inför tåg resan :) Käkade en god vegetarisk pasta sallad på tåget och spenderade turen med att redigera bilder på datorn, lyssna på musik och läsa.



Körde på en snygg men härlig outfit som skulle vara bekvämt på resan helt enkelt. Blev min snygga gråa t-shirt med öppen rygg från lookbookstore (129:-), enkla solglasögon och mina ros h&m shorts (149:-) Till det blev det mina vita moa skor från Nelly (399:-) Och uppsatt hår i en hög tofs.



När vi kom fram blev det självklart bad, helt otroligt varmt så fick ta mig ett dop och slå ihop en snygg strand outfit ;) Bikinitopp: Cubus (149:-), Bikinitrosa: Nelly (149:-), Flipflops (utomlands), Solglasögon: New Yorker (50:-), Solfjäder (utomlands), Spets topp (utomlands)


_________________________________________________________________________________

DAY 2

Dag 2 var Lördagen 26 / 7 Som vi helt enkelt spenderade i solen och vattnet. Eller ja, främst vattnet ;) Vi plockade fram vår lilla gummibåt haha och åkte runt i vattnet, svalkade oss i det 30° varma vattnet och bara njöt helt enkelt. 


Den dagen blev det helt enkelt en väldigt lätt och somrig outfit med en tunn topp, ett vitt tunt linne med svarta straps från Nelly (229:-) och till det mina rosa shorts från H&M (149:-) Till det körde jag mina bruna duffy sandaler (399:-) och en hög tofs.



Jag spenderade dock den mesta av tiden den dagen i bikinin eftersom att det var så otroligt varmt. Så dag 2s strand outfit: Bikini topp: Cubus (129:-), Bikinitrosa: Nelly (199:-), spetstopp (Utomlands), Solfjäder (utomlands), Duffy sandaler (399:-), Solglasögon: Glitter (79:-)


_________________________________________________________________________________

DAY 3

Dag 3 på semestern, 27 / 7 Söndag, var det åska och regn hela dagen. Så dagen var som gjort för en film kväll, efter att ha spenderat 2 dagar i extrem värme i vattnet och solen. Så fick bli en film bomb med Nom-stuff. Bara film mys helt enkelt :)


Outfiten för den dagen var en enkel svart vit mönstrad klänning, somrig och lätt, från New Yorker (129:-) och till det ett par solglasögon och på fötterna ett par somriga låga klackar. Håret slängde jag ihop en fläta.



Mot kvällen lättade det dock och det blev bad vänligt igen så fick helt enkelt plocka fram bikinin igen ;) Bikini topp: Nelly (199:-), Solfjäder (utomlands), Bikinitrosa: Nelly (149:-), Moa skor: Nelly (399:-), Solglasögon: Glitter (79:-), Vit halsduk/ scarf: glitter (99:-)


_________________________________________________________________________________

DAY 4

Dag 4, Måndag 28 / 7, blev det en shopping dag i Alingsås :) (Har ju varit i Västergötland) så vi stack till centrum för att kolla in butikerna. Var alltifrån möbler, presentbutiker, kläder och mat. På vägen köpte jag mig en härlig Vanilla Latte på espresso house och senare blev det lite fika, körde bara på en cola för att få upp blodsockret, efter att ha gått i timmar ;)


Körde på en härlig outfit, snygg outfit med en spets peplum topp från Nelly (199:-) och till det mina rosa h&m shorts (149:-) och på fötterna körde jag på mina somriga och härliga klacksr. Håret fick helt enkelt bli utsläppt och enkelt :)



Hemma blev det bikini igen. Bikinitopp: Cubus (149:-), Keps: Monkey (59:-), Bikinitrosa: Nelly (129:-), Moa skor: Nelly (399:-), Solfjäder (utomlands), Solglasögon: Ginatricot (99:-)


_________________________________________________________________________________

DAY 5

Dag 5 var 29 / 7 Tisdag, Då tog vi oss till den gamla järnvägsstationen och åkte tåg till ett större bad. Så köpte biljetter, tog oss på tåget och åkte iväg ;) Badade, självklart ;), och bara njöt av sommar värmen.


Jag körde på mina ljusa jeans shorts från h&m (149:-) och min vita spets topp, utomlands, och på fötterna mina duffy sandaler (399:-) Och så körde jag på en ihop slängd uppsättning men på plats släppte jag istället ut håret ;)



Dagens strand outfit: Bikini topp: Cubus (149:-), Bikini trosa: Ginatricot (79:-), Keps: Nossebro (120:-), Solfjäder (utomlands), Flipflops (utomlands), Solglasögon: New Yorker (50:-)


_________________________________________________________________________________

DAY 6

Dag 6, 30 / 7 Onsdag, stack vi upp tidigt för att sticka till ´Nossebro Marknad´ och gick på en gigantisk marknad och kollade på allt möjligt som smycken, sylt, godis, krämer, kläder m.m. Helt underbart härligt faktiskt. :)


Outfiten fick bli något somrigt och lätt att ha på sig att gå runt i, min oreanga tunna topp från Missme (129:-) och mina mörka jeans shorts från Ginatricot (299:-), Håret fick vara utsläppt och på fötterna körde jag på mina duffy sandaler i brunt. 



Dagens strand outfit: Biknitopp: Cubus (149:-), Bikini trosa: Ginatricot (79:-), strand skor: Missme (99:-), Solglasögon: Ginatricot (99:-), Scarf/ halsduken: Glitter (99:-), Solfjäder (utomlands)


_________________________________________________________________________________

DAY 7

Dag 7, Torsdag 31 / 7, blev det den enorma turist fällan, Ullared. Min lilla syster var jätte ivrig att åka och jag tänkte bara passa på att kolla efter billigt godis eller liknande. Inte riktigt min grej om jag säger så, men det gick väll an. Passade i allafall på att köpa 2 loka crush , Hallon och Citrus, för bara 6 kronor.Kom också hem med lite godis ;) 


Körde på en härlig mint färgad topp till outfit, och mina mörka jeans shorts från Ginatricot (299:-) och på fötterna mina vita moa skor från Nelly (399:-) och mina pilot glasögon. :) Håret var bara enkelt utsläppt.



Dagens strand outfit: Bikinitopp: Nelly (199:-), Bikini trosa: Nelly (129:-), Keps: Nossebro (120:-), Flipflops (utomlands), Solfjäder (utomlands), Solglasögon: New Yorker (50:-)


_________________________________________________________________________________

DAY 8

Dag 8, Fredag 1 / 8, Blev en chill dag. Slappande bara av i värmen med katterna. Så katterna var på äventyr på gräsmattan, Melle bestämde sig för att klättra upp för ett träd och peia snodde en trollslända från några myror, haha äventyr! Sen åkte vi för att ta emot mina fina syster på stationen :)


Outfit blev mint färgade peplum topp, älskar den toppen ;) från New Yorker (99:-) och mina mörka gina tricot jeans (299:-) och på fötterna körde jag på mina vita mos skor från Nelly (399:-) Sen körde jag på en enkel fläta och mina solglasögon.



Dagens strand outfit: Bikinitopp: Cubus (149:-), Bikinitrosa: Nelly (149:-), Duffy sandaler (399:-), Solfjäder (utomlands), Solglasögon: Ginatricot (99:-), Scarf (utomlands)


_________________________________________________________________________________


DAY 9

Dag 9, Min favorit dag! :D Lördag 2 / 8 så åkte vi till Nelly outleten! :) Fanns massor av skor och kläder för otroligt låga priser som finns på Nellys hemsida, fast där kunde man prova kläderna och ja få alltid sjuuukt billigt :) Efter shoppingen blev det lunch, jag åt en god vegetarisk paj med spenat och tomater och därefterr körde vi på glass. Gräddglass och sandwich :)


Favorit dagen fick en sjukt härlig outfit med min älskade mörk röda kjol från H&M (99:-) och till det min vita baneau topp från ginatricot (59:-) Och på fötterna, mina duffy sandaler (399:-) och mina älsklings glasögon, runda från New Yorker (50:-) och håret i en knut ;)



Dagens strand outfit: Bikinitopp: Nelly (199:-), Bikiniunderdel: Nelly (149:-), Spets topp (utomlands), Strand skor: Missme (99:-), Solglasögon: Glitter (79:-), solfjäder (utomlands)


_________________________________________________________________________________

DAY 10

Dag 10, Söndag 3 / 8, film dag :) Slappade och tog det lugnt helt enkelt. Inga planer förutom att kolla på film, äta god middag och njuta av vädret. ;) Körde på en riktigt avslappnad skön outfit, min rutiga skjorta från ginatricot och mina ljusa H&M shorts (149:-) och håret i en knut på huvudet.



Dagens strand outfit: Bikinitopp: Nelly (199:-), Bikiniunderdel: Nelly (129:-), flipflops (utomlands), solfjäder (utomlands), Scarf/halsduk: Glitter (99:-), Solglasögon: new yorker (50:-)


_________________________________________________________________________________


DAY 11

Dag 11, Måndag, 4/8, Stack vi iväg till Ginza för att handla filmer :) Vi kom till platsen och kollade efter lite film fynd helt enkelt ;) Hittade en hel del filmer faktiskt. Kollade runt lite på musik men hittade inget som tilltalade mig, men eftersom att jag är sån film fantast så blev det den fronten jag undersökte. ;)


Outfit väg fick bli min svarta magtröja från h&m (99:-), ljusa jeans från h&m (149:-), utsläppt hår och  via moa skor från Nelly (399:-)



Dagens strand outfit: bikinitopp: Nelly (199:-), Bikiniunderdel: Nelly (199:-), Duffy sandaler (399:-), Solfjäder (utomlands), Scarf (utomlands), solglasögon: Ginatricot (99:-)


_________________________________________________________________________________


DAY 12

Dag 12, 5 / 8 Tisdag, Vaknade upp av att jag mådde riktigt illa. Spydde och hade väldigt ont i magen, så början av dagen spenderades med att ligga i sängen, kolla på n film och försöka sova bort det jobbiga. Men senare mot kvällen mådde jag bättre så då blev det lite kortspel och en sjukt fin himmel.


Outfit: Senare på kvällen när jag mådde bättre blev det min röda topp med öppen rygg i form av ett hjärta från Nelly (149:-), mina ljusa jeans shorts från h&m (149:-) Och i sko väg blev det mina vita moa skor från Nelly (399:-)



Dagens strand outfit: Bikini topp: Cubus (149:-), Bikini trosa: Nelly (199:-), Keps: Nossebro (120:-), Solfjäder (utomlands), Flipflops (utomlands), Solglasögon: New Yorker (59:-)


_________________________________________________________________________________

DAY 13

Dag 13, den sista dagen på semestern, Onsdagen den 6 / 8. Vi hade bokat tåg biljetterna kvällen innan och tåget skulle åka 12:25. Så det blev helt enkelt att packa väskan, fota lite och ett sista dopp. Hoppade på tåget, tog fram datan och kollade på 3 filmer på raken ;) Sen var man tillbaka i Sthlm. Hemma käkade vi middag och sen va det sängen :)


Körde på en bekväm men snygg outfit, solbrillor, utsläppt hår, mina mörka jeans shorts från Ginatricot (299:-), Topp från Topshop (99:-) och mina duffy sandaler (399:-)



Dagens strand outfit: Bikinitopp: Cubus (129:-), Bikinitrosa: Nelly (129:-), Moa skor: Nelly (399:-), Keps: Nossebro (120:-), Solfjäder (utomlands), Solglasgon: New Yorker (50:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar