onsdag 8 oktober 2014

Vad tänker ni med?

När man kollar på program som Melodifestivalen, The voice och Idol (bara ex. på program) så finns det ju alltid en eller flera stylister och klipper och klistrar ihop lite outfits till deltagarna. Och efter ett antal avsnitt av idol när man sitter framför tv:n på fredagen med chipsen i knät så vill man ha lite underhållning. Och nu ska jag säga vad som stört mig sååå länge nu. Jo Idolernas outfits.. Förlåt stylist/ erna (?) men deras outfits är antingen opersonliga, illa sittande på kroppen, omatchande eller/och rent ut av fult. Så nu tänkte jag göra en liten recension på deras outfits i fredags och ge mitt förslag på egna outfits. 

Såå här kommer mina åsikter om stylingen och mina idéer till outfits!

Vill redan nu säga att bilderna bara är printscreenade från tv4play.se så kvalitén är ingen vidare.



1. Vi börjar med Niklas. I fredags hade han en otroligt opersonlig och lös outfit. Med ett par opersonliga svarta, illa sittande jeans, en väldigt dålig färg på t-shirten (någon orange brun färg), en futtig liten sjal och en svart knäppt skjorta. Jag ger den här outfiten 1/5 G.

Såhär är mitt förslag på en outfit istället. Något som skulle passa hans personlighet men samtidigt är snyggt och funkar på scenenen. Vit skjorta, snygg brun väst, ett par mörka jeans och sneakers med guld detaljer. Här har vi en outfit jag tror att han skulle kunna bära upp och vara mer personlig.




2. Går vidare till Fannys outfit i fredags. Jag accepterar absolut att alla har olika stilar, jag menar annars skulle alla se sjukt trista och likadana ut och jag tycker verkligen att en stil som är lite bagy och grabbig är riktigt snyggt. Meeen att sätta henne i ett par svarta byxor (som sitter fruktansvärt illa..), Svarta sterila skor, svart t-shirt och svart hood är bara för mycket. Hon smälter in i bakgrunden och outfiten säger inte 'artist' någon stans! 1/5 G..

Ville ge Fanny en snygg outfit som ändå är i hennes stil men är mer passande för en scen istället för kolsvart från topp till tå. Så jag körde en vit kort hood, under det en enkel grå t-shirt med tryck och över det en snygg jeans jacka i svart/grått. På benen ett par slitna boyfriend jeans och på fötterna ett par mörk röda dr Martens. Avslutar med en blå keps ;)




Så då hoppar vi vidare till Charlie. Hans outfit var ..usch.. i fredags. hade han en röd (en väldigt skum ton av röd..med liksom lite grått i) t-shirt och till det en förstår skumt grå steril kavaj med matchande illasittande byxor.. 1/5 G..

Mitt förslag är istället en outfit med en snygg (passande) kavaj i vitt, Ett par mörkblå slitna jeans, en grå tryckt t-shirt och ett par snygga sneakers med lite guld men i vitt/grått. Klassy och snyggt!




Vi går vidare till Mollie. Hennes outfit var en av de jag kunde acceptera faktiskt. Tycker att mönstrade kjolar är snygga men just den kjolen hon hade var sådär.. Den verkade vara i ett jobbigt stretch material och i någon skum grå färg med lila blommor. Och toppen till kändes sådär med en skumt sittande halv glittrig svart tröja på käns så trist och väldigt lätt att bara slänga på. 2/5 G

Jag tror verkligen att en tjej som Mollie skulle kunna bära upp en trendigare outfit som är slimmad och visar hennes kropp utan att vara avslöjande. Så Mollies outfit fixade jag med ett par slimmade svarta byxor, en snygg mönstrad peplum i starka härliga färger, och över det en trendig vit jacka med detaljer. Avslutar med ett par svarta klackar.




Jaha då var det Rolf på. Hans outfit var bara illasittande, illasittande och illasittande. Ett par mörkgrå/svarta jeans som ser ut som att de blivit urtvättade av sin färg, och sen en vit mönstrad skjorta till det som bara är skum.. Den framhäver liksom ingenting alls och bara ligger som ett lager utan att ge honom något. Ett par väldigt trista skor som alla hade tidigare under 2000 talet.. Och såklart den där jackan som också känns utsliten och som att man bara slängt på. 1/5 G

Mitt förslag på outfit för en kille som Rolf som sticker ut ur mängden är garanterat en outfit med flera moment. Så tar ett par jeans och en enkel vit t-shirt med tryck och över en rutig knäppt skjorta och därpå en mörkgrå jacka med läder ärmar. Lager är något för den här killen. Avslutar med ett snyggt brunt bälte och guldfärgade sneakers. Nice!




När jag såg Matildas outfit kunde jag bara sucka.. De där vita byxorna.. Alltså vita byxor och speciellt lösa byxor eller vita, genomskinliga byxor generellt kan absolut vara snyggt och sitta bra men de här byxorna sitter på henne och gör henne ca 10 kg tyngre. Man ser ju att det är en smal tjej så ser så löjligt ut att ha ett par tunga höga byxor som gör allt annat än framhäver. + Toppen som varken passade till outfiten eller var snygg på egenhand för den delen heller.. 0,5/5 G 

Matilda har garanterat en viss klass och stil och något som skulle klä hennes lite 20 tals klass är en lång svart jumpsuit med snygga detaljer, över det något mer modernt, en mörk röd skinnjacka och på fötterna ett par nude färgade öppna klackar. Avslutar med ett snyggt halsband.




Ludvig, Helt okej outfit. Meeen fortfarande inget som skriker artist! Tycker att det är en ganska vardaglig outfit men den är garanterat bättre än många av de andra outfitsen. Men istället för en vit basic t-shirt kan man ha något lite roligare, något med mer personlighet i. Jackan är det inget fel på, gillar kombon av jeans och skinn men byxorna är också ganska stela och trista speciellt om man kör svarta jeans och svarta skor. för mycket safe. 3/5 G

Yes och för killen som anses snyggast i Idol kör vi på en härlig outfit med en skinnjacka i en snygg modell och under det en ganska mörk Piké i navy. Ett par gråa jeans och ett par vita Nike Air. Ganska enkelt med något han skulle kunna bära upp.




Den absolut VÄRSTA outfiten för kvälen var garanterat Josefine! En illasittande och faktiskt sjukt ful röd jacka som inte gör något för att framhäva hennes utseende. Bara ligger som en tjockt lager och ser ut som en jacka man hade 1999.. Det är inget fel på magtröjor, men en så trist och illa sittande magtröja till en hopknuten tröja istllet för en kjol? Påriktigt.. Tyckte ni det var smart att i ett familje program sätta tjejen i en outfit som får henne att se naken ut på underdelen? Ser påhittigt ut som att hon inte har underkläder på sig och så rör hon sig såpass mycket så att det visar allt.. -1/5 G..

Jag ser Josefine i något heeeelt annat! Bort med halvtblottande kläder och något så opersonligt och uråldrat som en jacka direkt tagen från 1999 talet. Så jag gav henne något helt nytt. En tight, enkel kort klänning full mönstrad, över det en rosa kavaj då jag tror att färgerna skulle framhäva henne. På fötterna valde jag ett på nude färgade klackar och avslutade med ett snyggt halsband. :)




Nej nu går vi vidare till Petter, Gillar inte outfiten alls.. Bara jag som tänkte hemlös? Kläderna sitter fruktansvärt illa och färgerna ser helt urtvättade ut.. skumma material, skum passform och skumma färger. Nej nej nej. Inget man ska ha på en scen. Man kan absolut ha hatt men en grå trist hatt till en trist grå jacka till ett par förstora jeans och allt är bara illasittande och fruktansvärt.. 0/5 G

Till en kille som Petter tänkte jag mig en outfit som tar honom bort från att se ut som hemlös men samtidigt håller kvar lite vid en rustik känsla. Så jag kör ett par brun/röda dr martens, En tjock tröja i gråa toner över en mörk jeans jacka. samt ett par svarta enkla byxor.




Den enda outfiten jag kan säga att jag inte har något emot är Lisas outfit. Riktigt snyggt med en vit skinnkjol i svart och även om t-shirten är lite trist så är det ingen dålig outfit alls, fö vardagen.. Inte jätte bra för scenen men annars gillar jag den skarpt. Hade nog bytt toppen till något lite roligare och haft ett par skarpare skor istället för svart och trist.

Jag gillar stilen Lisa har och skulle vilja fortsätta i samma riktning men istället valde jag en vit vid kjol, en lite roligare mörk röd cropped topp. Tror verkligen hon skulle passa i modellen och färgerna. På fötterna ett par snygga svarta klackar och på allt en snygg svart skinnjacka i snygg och speciell modell. ;)




Ja vi avslutar med Philips outfit. Det jag tycker sämst om är den mönstrade t-shirten han hade under en svart jacka. Jackan är okej men inte speciellt personlig eller 'artistig' eller vad man ska säga. Och ännu en gång.. byxorna sitter illa, varför kan inte de få ordentliga kläder som faktiskt är snygga och som sitter bra? usch.. Och skorna tänker jag inte ens nämna.. 0,5/5 G

Och tillsist, en snygg outfit till Philip, ett par ljusa jeans, en stickad mörkblå/navy färgad tröja och över den en jeans väst i svart med en grå luva och avslutar med ett par svarta boots.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar