tisdag 17 februari 2015

6 Sko måsten

Skomåsten i garderoben, som de flesta har koll på så har man ju några måsten i garderoben. Ex. En vit t-shirt, ett par enkla jeans, en svart kjol och självklart den lilla svarta (klänning). Jag tycker att man också ska ha koll på sina sko måsten om man är mode intresserad eller inte så finns det vissa saker man verkligenborde ha i garderoben som underlättar när man ska fixa en outfit och så vidare ;)

Så jag har 6 absoluta sko måsten, tycker det finns drygt 10 måsten egentligen men jag kör bara de 6 basic :) Kom ihåg att det handlar om sko modellen och vad det är för typ av sko, inte att det är exakt de skorna jag visar på bilderna, de är bara exempel på modellerna jag snackar om ;) Om jag skulle gjort 10 måsten skulle jag även lagt till ett par stövlar, ett par kilklackar, sandaler och stövletter.



1. Sko måste 1 är absolut ett par enkla svarta pumps! Tycker att det är mest basic och absolut något man ska satsa på att ha i sin sko garderob. De kan vara hur höga eller hur låga du vill och känner dig bekväm i eller ha världens tjockaste eller tunnaste klack. Men svarta pumps är absolut basic i sko garderoben och går att matcha till allt och speciellt när man ska klä upp sig.

2. Ett par tygskor det finns hur många olika typer av 'tygskor' som helst. Det finns slip in:s ,  converse  och/ eller tygskor. De kan var i vilken modell som helst och vilken färg som helst, så länge man har ett par enkla tygskor. Ett tips är att satsa på ett par i en ganska neutral färg eller en färg som helst enkelt går lätt att matcha.

3. Ballerina är ett absolut sko måste i skogarderoben. Går att matcha till vad som helst, alltifrån vardagen till fina tillställningar. Det bästa med ballerina är att de finns i massor av olika färger och modeller, men jag rekommenderar åtminstone ett par basic i svart/ vitt eller nude.

4. Ett par boots. Alltså ett par kängor. Finns hur mycket olika typer av boots som helst men satsa på att ha ett par svarta, sen kan du ju även ha ex. bruna eller någon annan färg. De absolut snyggaste bootsen är, enligt mig, garanterat Dr. Martens. Så bekväma och så snygga!

5. Spring/gympa/tränings skor alla säger ju olika ;) Men för enkelhetens skull säger jag bara spring skor. Ett par spring skor är ett måste, utantvekan. Helt enkelt ett par skor du kan ha när du tränar eller helt enkelt bara när du ska gå längre sträckor utan att förstöra fötterna. Finns ju massor av märken och färger, där kan man köra precis som man vill, alltifrån basic färger till typ neon.

6. Avslutar med Sneakers. Speciellt nu till våren är det ju vitt som gäller. Så ett måste i garderoben är åtminstone 1 par sneakers, gärna i en ganska basic färg om du bara har ett par som ex. svart eller vitt. Men har du flera, satsa på lite härliga färger. Bästa med sneakers är att de är snygga, finns hur många olika typer som helst och nu till våren, satsa på ett par vita då de är både snyggt och bekvämt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar