måndag 16 februari 2015

Blogglista

Allmänt:
1. Namn - Gabriella
2. Ålder - 19
3. Bor - STHLM
4. Född - 8 Dec 1995
5. Husdjur - Melle, Peia, Molly


6. Om du bara fick klä dig i en enda färg resten av livet, vilken? 
Jag skulle vilja säga en härlig och glad färg, men måste nog säga svart, det passar jag bäst i och går att ha svart till svart utan att det ser fult ut. Så ja, det tråkiga svartet får bli svart :/ Om jag inte fick välja svart skulle jag välja vitt, om jag inte heller fick välja det, skulle det bli blått ;)
7. Vilken är din bästa respektive sämsta egenskap, enligt dig själv?
Min bästa egenskap råkar även vara min sämsta skulle jag säga. Jag är brutalt ärlig, vilket är bra, men också dåligt då jag är fruktansvärt dålig på att säga saker jag inte håller med om eller helt enkelt inte är sant.
8. Om du fick välja ett land och en stad som du skulle bo i resten av livet, vilket?
Ja jag gillar Sverige, tycker folk klagar alldeles för mycket över vårt land! Men jag tror att jag skulle välja London, England.
9. Aldrig mer tv eller aldrig med musik?
Aldrig mer TV. Älskar musik alldeles för mycket för att ge upp den.
10. Vilket sällskapsspel är du bäst på?
Jag är fruktansvärt dålig på alla typer av spel så vet inte om det finns något jag är 'bäst' på.. kanske charader i för sig? Det är jag ganska bra på.
11. Om du bara fick ta med dig en enda skönhetsprodukt till en öde ö, vilken produkt skulle det bli?
Oj.. Ja är man ensam på en öde ö så skulle det väl vara solkräm gissar jag?
12. Vem känner dig bäst?
Nom-stuff garanterat. Han vet ju vad jag tänker innan jag ens hunnit tänka det.
13. Vad står på shoppinglistan för tillfället?
Oj ganska mycket faktiskt! Vita Nike Air, en liten system kamera, ett stort snyggt halsband m.m. 


14. Vilket mål jobbar du för just nu?
Hitta ett jobb där jag kan stanna och utvecklas, en egen lägenhet och något senare köpa mig en liten mops (!)
15. Om du skulle skaffa dig en ny hobby, vad skulle det då bli?
Yoga! Riktigt sugen på att börja med det både för psyket och kroppen.alternativt dans eller ordentlig styrketräning.
16. Om du kunde gå tillbaka till dig själv som liten och ge dig själv ett enda tips för framtiden, vad skulle det vara?
Våga ta risker och gör det du vill istället för att bara tänka på det. Just do it.
17. Kakor, chips eller godis?
Chips!
18. Vilket är det fulaste respektive finaste ordet du vet?
Hatar ordet Yoghurt.. blä.. Säg det långsamt, det låter liksom blä.. Y-O-G-H-U-R-T. Finaste hm... gillar skarpt ordet extraordinary, så kanske det?
19. Storstad eller landet?
Asså helst ett mellanting. Har svårt för bullret mitt i storstan men har också svårt för landet mitt i ingenstans med mörka skogar och konstanta myggor.. Så ja jag vill svara ett mellanting och måste jag välja 1 så skulle det för ögonblicket vara storstan och om några år bli landet ;)
20. Hamburgare eller pizza?
Pizza.


21. Sverige eller utomlands?
Gillar verkligen sverige men att resa och se nya saker och uppleva andra kulturer är ju underbart! Vill egentligen inte välja men stannar nog hellre i Sverige om jag va tvungen att välja.
22. Hockey eller fotboll?
Fotboll
23. Sommar eller vinter?
Älskar båda på helt olika sätt. Vintern är så otroligt mysig och just December är månaden då det händer mest för mig, födelsedag, årsdag, m.m. + att jag tål kyla. Sommaren är fantastisk pga solen som kan lysa istortsett hela dagen och natten och man kan ha snygga kläder som shorts och kjol utan att frysa. Men ska vara envis här och välja Vår istället för vinter eller sommar ;) Vår är min favorit!
24. Om du fick välja att vara med i ett tv program, vilket program skulle det då vara?
Fångarna på fortet kan jag tänka mig är en livsupplevelse. Men tror på gladiatorerna, sjukt bra motivation till att hitta sin inre hulken och träna som en galning! ;)
25. Favorit doft?
Älskar förtillfället doften av mango. Är ju en periodmänniska så lär svara annorlunda om någon/några månader.


26. Vad tror du skulle vara annorlunda om du var av det motsatta könet?
Jag skulle lätt ha ett skägg ;) 
27. Favorit reklam?
Måste säga att den nya kattmats reklamen får mig att skratta varje gång haha! Den när katten typ 'sjunger' i kyrkan xd
28. Vilket program  gör dig mest nostalgisk?
Eva och Adam! Tittade alltid på det med min syster när vi var små haha åh minnen!
29. Ditt bästa recept?
Åh står mellan min lasagne med spenat, tomat och lök och min sparris risotto. Åh så gott!
30. Om du vann 199 000 000 vad skulle du då göra med pengarna?
Oj! Skulle köpa mig ett stort hus, resa på en underbar resa till Bahamas med mina vänner, spara, spara och spara men samtidigt självklart unna mig själv lite härliga saker som lite kläder, skor m.m. men absolut spara främst ;)
31. 5 Saker du alltid vill ha i ditt kylskåp:
- Lök
- Spenat
- Ost (västerbotten ost)
- Sparris (är besatt!)
- Potatis


32. 4 saker du inte kan vara utan:
- Mobilen
- Familjen / Vänner
- Mat
- Hem
33. 3 saker du inte kan äta:
- Kött / Fisk / Kyckling eftersom att jag är vegetarian
- Bananer (absolut äckligaste jag vet)
- Gröt och välling
34. 2 saker som gör dig glad:
- Vänner/Familj
- Shopping
35. 1 sak du oftast gör flera gånger i veckan:
- Lyssnar på musik haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar