torsdag 12 februari 2015

Gömmer eller framhäver?

Jag tycker det viktigaste är att man faktiskt är bekväm. Speciellt på en dag som alla hjärtans dag. Ex. Trivs du i klänning, kör på klänning. Trivs du i byxor kör på byxor och så vidare. Självklart, ska man bli fin får man lida pin, och jag menar inte heller att man behöver komma med mjukisar på en fin restaurang ex. Men har du komplex för en kroppsdel eller bara känner dig obekväm i något, kör på det istället och framhäv det du gillar med dig själv. Att man ska acceptera sin kropp och så är väl självklart men det kommer alltid finnas något på kroppen man gillar mer eller mindre så varför inte framhäva de bra delarna och ja inte direkt gömma, men bara inte välja att framhäva just de delarna man gillar mindre?

Själv har jag sjukt svårt för mina armar och mina lår, medans jag gillar min midja och hals. Så istället för att köra axelbands lösa och korta klänningar ex. Föredrar jag klänningar med vid kjol och markerad midja och med öppning vid bröstet för att framhäva halsen.

Här är några ex. på alla hjärtansdag outfits för olika typer av 'framhävningar'. :) Ett par med byxor, en kjol och en klänning. 

Klänning, skor och klänning-Nelly              Smycken-Cocoo

Framhäver: ben, midja, hals
Gömmer: lår, axlar
_________________________________________________________________________________

Topp, Väska, Skor- Nelly         Kjol-H&M         Smycken-Cocoo

Framhäver: vader, rumpa, armar
Gömmer: midja
_________________________________________________________________________________

byxor, body, kavaj, skor, väska-Nelly            Halsband-Cocoo 

Framhäver: midja, axlar, mage
Gömmer: armar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar