söndag 22 februari 2015

Inredning och galenskap

Jag är så fruktansvärt trött på mitt rum.. Ni vet när man haft rummet eller miljön man håller sig i, exakt likadan i flera års tid? Jag kan ju bara tala för mig själv när jag säger att jag behöver förändring för att inte bli mentalt galen.. Så har spenderat massor av tid till att kolla på inredning, inspiration och 
ikea. Så här är mitt rum inrett för tillfället. Allt går i svart, vitt och rött. Loftsäng i vitt och under det har jag min svarta soffa, har ett svart litet soffbord där till + röda kuddar. Min klädförvaring är ODDA garderob i svart vitt från Ikea och min förvaring består av vita expediter och röda lådor.

_________________________________________________________________________________

Nu har jag ju som sagt kollat runt som en galning på idéer på hur jag skulle kunna göra om mitt rum och jag är taggad på helt andra färgskalor. Så har varit lite inne på att ha en bas i ex. beige, vitt, mörkbrunt eller liknande och därtill köra på en annan färg än rött. Ex. Turkos, Mint eller aprikos. Här är ett alternativ. Mörkbrun grund med inslag av turkos. Känns väldigt rostic och snyggt Tror att det skulle va snyggt med en hyfsat mörknas och liva upp den med en färg som turkos. :)

_________________________________________________________________________________

Ett annat alternativ har ju varit att köra det lite ljusare. Att istället för en mörkbrun bas köra på vit och nude färgat. Nya vita / beige färgade möbler, alltifrån säng gavel till garderob och gardiner. Hålla det väldigt enkelt i färgskala och köra en färgklick med mint färgade lådor och brun mönstrade kuddar för att ändå få in toner och färger. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar