tisdag 10 februari 2015

Mitt lilla läpp knep

Nu när det är så kallt ute så får jag problem med hyn både att den blir torrare men känns också fuktigare och fet. (använder natt och dag kräm samt återfuktande som hjälper mot det) men andra problem som också kommer upp på vintern är mina läppar. Är det bara jag som får torra och irriterade läppar på vintern?

Men tänkte dela med mig av mitt lilla knep hur jag gör när jag vill fixa till mig på vintern och täcka mina torra eller spruckna läppar. Jag använder, som många andra, Baby Lips. Min favorit färg är den lila med en härlig rosig färg på själva läppsylen. Så på vintern brukar jag istället för läppstift (Som blir tort på mina läppar) en svag färg på en läpp penna och målar läpparna svart först konturerna och sen fyller jag i med hjälp av en pensel. Sen toppar jag och fyller i med Baby lips över och får en jämt och fin ton som samtidigt återfuktar och får mina läppar att se mindre slitna och torra ut :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar