tisdag 17 februari 2015

Nagelförlägning är det fulaste som finns!

Det absolut fulaste som finns! är när man skaffar nagelförlägning* och har tuggat ner naglarna ner till nagelbanden. Så otroligt fult att ha världens kortaste nagel (typ 4 mm) och sen kommer bara den vita toppen och börjar typ 1 cm ner i nageln. Usch.. Ska du skaffa nagelförlägning, låt då din nagel växa upp till åtminstone finger toppen.

Tror det att et heter något i stil med 'duck nail?' när man har sådär korta sönder bitna naglar, gör en nagelförlägning och att själva förläggningen liksom är V formad och liksom blir bredare och bredare (som på bilderna) Vem kom på den iden och tyckte att det var snyggt? sorry men måste faktiskt säga vad jag tycker här, och det är inte snyggt

Källa:google

*När jag säger att jag hatar nagelförlägning så syftar jag på bilden ovan. Alltså nagelförlägning som är i stil med 'duck nail' alltså när man har någon mm av sin riktiga nagel och sen skaffar fake naglar, alltså när det vita syns mitt i nageln. Jag tycker att när man gör snygga nagelförlägningar, då din riktiga nagel faktiskt slutar vid nagel toppen och själva fake nageln börjar vid nagel toppen så kan det vara riktigt snyggt. (som bilderna under) men jag förstår seriöst inte hur folk kan tycka att det är snyggt?? Kan någon förklara det här för mig..

Källa:Celina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar