tisdag 10 februari 2015

PRIDE!

Recension PRIDE

Jag har sett filmen Pride vilket handlar om en grupp homosexuella, tjejer och killar, som helt enkelt försöker få sin röst hörd. det är 1984 och fördomarna är enorma. Att det bara är homosexuella som får HIV och AIDS och att alla som är homosexuella är Perversa. Så när en grupp homosexuella killar och tjej(er) försöker samla ihop pengar till, ja låt oss säga det behövande för att hålla det här kortfattat, (gruvarbetare) så är pengarna inte välkomnade just pga av att det är LGSM (Lesbians & Gays Support The Miners)

Filmen är väldigt intressant och för mig något som rör mitt hjärta om jag ska börja bli lite personlig. Känner flera homosexuella tjejer och killar och har varit med om både härligheter och fruktansvärda fördomar just pga deras läggning. Så filmen var absolut intressant och rörde upp en relevant fråga och tänk. Filmen var också väldigt färgstark och med starka karaktärer. Fick även en tår vid tillfällen då det var en garanterat seriös film med tanke på temat men också med komiska/härliga drag. Filmen kunde dock bli lite lång vid vissa delar och en aning utdragen eller till och med förvirrande.

Allt som allt rekommenderar jag den här filmen och ger den 3 G :)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar