lördag 7 februari 2015

Tårta steg för steg

Igår på min systers födelsedag så gjorde jag 2 tårtor, vilket tog mig 2 dagar att göra. Tänkte visa er hur jag gjorde och slutresultatet på tårtan :)

Steg 1. Lägg bottnen på ytan där du vill ha tårtan eller på ett bakblåtspapper.

Steg 2. Bred på bottnen med jordgubbs sylt.

Steg 3. Lägg på färska skivade jordgubbar.

Steg 4. Bred på vaniljkräm.

Varva sedan detta beroende på hur många lager ni vill ha. 3 lager är väl vanligast, men jag körde 5 haha. Så lock, sylt, jordgubbar och vanilj kräm. Avsluta med att lägga på sista locket och sen grädde på det.



I torsdags gjorde jag även en till tårta (mest för 'dekoration') Så jag la allting på en bricka, dekorerade med marsipan lock, egen gjorda marsipan blad och rosor en liten flod, stenar, fiskar och ja massa detaljer helt enkelt. Dekorera tårtan hur du vill men jag dekorerade den efter min systers önskemål, nämligen en kombo av 'how to train your dragon' och 'brave' tårta. Så la till karaktärerna senare för att förtydliga. Så blev en grön och väldigt jordnära tårta ;)

Ja men här har ni iallafall resultatet, en liten bild bomb.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar