lördag 14 mars 2015

Bare Minerals VS Sheer Cover


En av mina mål till 2015 är att skärpa mig med smink och använda mindre av det samt att lära mig sminka mig själv för att få en 'osminkad' look. Alltså bära smink som framhäver och får en att se fräsch men osminkad ut helt enkelt ;) Sååå för att lyckas med det så har jag googlat runt och kollad flera smink tutorials på youtube och hittade flera olika typer av basic smink. De 2 som de flesta känner till är kampen mellan Bare Minerals och Sheer Cover. Så efter recensioner, videos m.m. så bestämde jag mig för att avgöra själv och prova ;) Så beställde ett Sheer Cover paket. Tänkte göra så att jag provar den och ser hur resultatet blir och recenserar efter att ha använd och lärt mig sminket. Vid senare tillfället ska jag prova Bare Minerals och helt enkelt jämföra.

Här är en direkt länk till paketet jag beställde (LÄNK) :) Paketet heter sheer Cover Studio Delux och innehåller concealer, Mineral fondation, Bronzer, Primer, någon form av fuktighetskräm (?), en mascara, 'Lash extending fibers' för längre och starkare fransar samt 3 borstar (en puder borste, en rough borste och en concealer borste)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar