fredag 10 april 2015

5 knep till young, healthy and fabulous


Ah spa day :) Efter att ha umgåts med Nom-stuff och gymmat så tryckte jag i mig en sandwich, hehe, och nu är det min spa day som gäller. Kör mina 4 steg som vanligt. Kör dock också några krämer och ansiktsvatten m.m. Men såhär ser iallafall mina 4 viktiga steg ut till att hålla min hy len, finnfri och bara fabulous ;)

1. tvätta ansiktet med ljummet vatten och gärna ansiktstvätt (jag kör proactiv, men det räcker med ljummet vatten och en fuktighetskräm). Ltåt ansiktet torka.

2. Applicera en anti-por-mask i ansiktet eller där du får mest porer i ansiktet. Jag brukar faktiskt bara köra den här på näsan, ibland också pannan och hakan. (jag använder en anti por mask från kicks) ca 20 min.

3. Efter att ha tagit bort den första masken så tar jag en varm handduk och lägger mot näsan i några minuter för att öppna upp porerna. sen sätter jag på por plåster på näsan när den är blött. ca 15 min.

4. När jag har tagit bort plåstret så värmer jag resten av ansiktet med en varm handduk och sen applicerar jag en svartmask på hela ansiktet (finns i flera olika format, ex. tub eller påsar, samt olika prisklasser och butiker som fyndiq och DMretro) 20 min.

5. Efter svartmasken använder jag en vanlig ansiktsmask med ex. gurka eller aloevera och applicerar på hela sniktet. Låter det stelna och värka i ca 20 min och därefter tvättar jag bort den med ljummet vatten och avsluta med en fuktighetskräm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar