tisdag 21 april 2015

Smal VS Tjock


Smal VS Tjock

Den oändliga debatten, Vad är rätt och vad är fel? När jag var mindre var jag generellt större än alla andra, jag var rätt mullig när jag avr liten och har alltid haft sjukt mulliga kinder haha! Nu ser jag en charm i det när jag kollar på bilder men när jag var mindre var det inte direkt roligt, snarare jobbigt eftersom att alla andra var mycket mindre. 

Så vid ett tillfälle tappade jag aptiten totalt, så jag började plötsligt röra mig helt sjukt mycket och på rasterna gick jag runt i skolan i typ promenader ända tills lektionen började och blev bara smalare och smalare och smalare. Mina matvanor blev sämst och jag var liksom aldrig hungrig. Jag har alltid varit en sån som liksom inte riktigt ser med mina ögon så fort det kommer till mig själv. Så jag märkte inte att jag blev smal alls. Och när folk sa saker som att jag var smal så kom det liksom aldrig in, men en dag tittade jag mig i spegeln och fick en helt sjuk chock, insåg att jag var sjukt smal så jag började äta.

Så jag säger inte att jag varit tjock eller varit super super smal. Men jag har varit mullig och framförallt väldigt smal. På bilderna är jag faktiskt varken som smalast eller som störst. Men det är för att ge en hint ;) Jag är inte mycket för att snacka om djupa saker men vet ni vad, sånt här ska man faktiskt snacka om. Och tack vare att jag varit i så olika storlekar så är jag så mycket mer öppen och accepterande ang olika kroppsstorlekar. 

Så smal VS tjcok? båda i extrem form är ohälsosamt men det jag anser tjock kanske du anser normal och det du anser smal kanske jag anser sjukligt smal eller vad som helst. Så det som spelar roll är faktiskt inte om du är smal tjock eller normal (om det nu finns något sånt) sålänge du mår bra i din storlek så skit i vad folk tycker och säger, tro mig att lyssna på vad folk säger ang. tjock och smal är bara bullshit. 

Skit i stereotypen och ha den kropp du mår bra i! Så jävla lätt sagt, jag vet. men jag vet vad jag snackar om då jag varit påverkade av både varit större än alla andra och mindre än alla andra. Sluta jämföra dig själv med henne bredvid dig på bussen och bestäm dig bara, mår jag bra i min kropp som den är nu eller inte? 

Tjock VS Smal = BULLSHIT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar