fredag 22 maj 2015

en mindre kamera

Halloj, sitter hemma och har spenderat den närmsta tiden till att kolla på olika kameror :) Är ju sugen på en mindre kamera så att jag orkar släpa med mig kameran hela tiden och ha det som vana och fota allt. Jag brukar ju bli riktigt lat och ska man ut eller iväg och göra något så kan det bli riktigt jobbigt att släpa med sig en stor systemkamera med extra batteri, objektiv och allt. Så en liten enkel variant vore super nice. När man sitter och lunchar att bara plocka fram en liten kamera som varken tar plats, väger massor i väskan eller låter super högt när man fotar vore verkligen bäst! Men hur vet man vad som är en bra kompakt kamera? Det tycker jag är det svåraste med hela alltet. Vad ska man satsa på?

Jag kommer inte sticka iväg och köpa en kamera nu vill jag bara lägga till, men jag kollar upp lite, läser runt lite och samlar lite fakta och kollar alternativ till en framtid :) De här exemplen hittade jag (länkar till kamerorna är under bilden) alla är självklart Nikon och i olika prisklasser. Ju dyrare kamera desto bättre? Nja det beror nog på vad man söker, så läs om kameran innan man köper något. ;)

Länk canon 1     //     Länk canon 2     //     Länk canon 3
Länk canon 4     //     Länk canon 5     //     Länk canon 6

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar