tisdag 12 maj 2015

Festliga naglar


God morgon! :)
Utvilad och pigg den här morgonen och helt enkelt redo att komma igång. Och det första jag kunde bocka av på mina what 2 do list var att fixa veckans nailart och nu har jag fixat till naglarna så att de är nya och fina. Körde på en rosa grund med en mörkrosa ombre effekt och guld detaljer i nagelroten. Helt okej :) Hade ju en plan som jag fick skrota för den här veckan med då jag fortfarande inte hunnit köpa en ny vit.. Och jag kommer inte kunna göra den nästa vecka heller då det blir något riktigt riktigt speciellt nästa vecka ;) Men veckan efter det, då bane mig kommer min ide på naglarna!

Yes hur jag gjorde de här festliga naglarna då? Jo såhär gjorde jag:

1. Måla naglarna med en rosa grund (eller vilken färg du föredrar, men se till att den är mellan/ljus)
2. Självklart minst ett extra lager lack för att färgen ska bli jämn och fin, men det vet ni ju redan att jag alltid tycker ;)
3. Ta en sminksvamp och ta en mörkare ton av färgen du valde, i mitt fall mörkrosa och dutta på nageltoppen.
4. Te en nagelpensel, en ny färg (jag valde då guld) och målade linjer, sol inspirerat, i nagelroten mot mitten av nageln.
5. avsluta med ett transparent lack för att nailarten ska stanna och bli jämn.

Done :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar