torsdag 21 maj 2015

Hur äter ni frukt?

God morgon :)

Blev sent igår, Nom-stuff slutade ju jobbet så sent, så skulle han hem imellan och byta om och fixa iordning sig och så kom han hem tillsist. Så blev som sagt sent och jag var verkligen super trött. Men nu är jag ju uppe så ska inte klaga och va jobbig ;)

Nu på morgonen va jag hungrig men kunde inte riktigt bestämma mig för var jag var sugen på? Så kollade kylen och såg morötter och haha aa, blev super sugen på morötter haha! Så när jag började äta den så började jag fundera på hur jag äter morötter. Jag kan nämligen inte äta som de flesta kanske gör? Alltså att bara ta en tugga rakt av. Jag måste liksom skala den med tänderna och ta 'skalet' först och sen äta mitten delen sist.

Jag brukar generellt ha lite speciella sätt att äta saker på, speciellt frukt och grönsaker. Det är samma sak med mig och kiwi. De flesta delar ju kiwi med en kniv och äter med sked, jag äter ju kiwi som ett äpple, med skal och allt ;) Och när jag äter äpplen äter jag som alla andra, men jag äter också kärnhuset och pinnen haha så jag slänger inte något.

Hur äter ni frukt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar