lördag 2 maj 2015

Nailart tutorial


Minns ni att jag sa att jag tog bort mina sf naglar och ville ha något nytt och fräscht på fingrarna inför valborg? Såhär fixade jag mina naglar inför Valborg firandet ;) Den här nailarten blev faktiskt direkt lite av en favorit. Jag tycker att något som är geometriskt och ser rätt rent och enkelt ut alltid är grymt snyggt, dock var det inte jätte lätt att fixa, men man ska ju inte bli lurad, bara för att det ser lätt ut behöver det ju inte betyda att man inte ansträngt sig ;) Var flera element och mycket små jobb.

1. Se till att dina naglar är rena och helt utan nagellack. (jag filar de jämna och puttsar innan jag börjar)

2. Lägg på 2 lager av ett transparent lack, eller en hyfsat neutral färg om du hellre har lite färger på fingrarna.

3. Ta en annan färg, jag tog en ljus baby rosa/nude/lax färg och gjorde mönster jag ville ha, som måla en halv nagel, göra en V form, forma en triangel m.m. (PS. alltid 2 lager lack!)

4. Stärk mönstrens av halvnagel, triangel m.m. med hjälp av tunna svarta eller vita sträck för att framhäva designen. Avsluta med ett skyddande genomskinligt lack över din nailart. (din nailart blir jämnare och finare samt, stannar den kvar längre på naglarna) Done!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar