fredag 22 maj 2015

Tips till ett rent ansikte


Ey, what up? Själv så kör jag svartmask ;) Har verkligen kört på en hälsodag. Började med att ta en dusch, ånga ansiktet och badda varmt vatten för att öppna upp porerna, sen svartmask. Kleta på och låt torka i ca 20 min (eller tills allt är torrt) Sen drar man bort den helt enkelt och klart :) TIPS! tafsa inte på ansiktet, speciellt inte direkt efter, för att när du dragit bort masken och porerna så är 'öppningarna' fortfarande öppna och när du tar på ansiktet med smutsiga händer så kommer det bara in massa smuts i ansiktet vilket leder till nya porer. En annan grej, efter att jag använder svartmasker och andra ansitksmasker så brukar jag direkt tvätta ansiktet med vatten och sen använda fuktighetskräm för att hyn inte ska bli uttorkad. Jag menar, man vill ju inte ha torra fläckar i ansiktet, rights ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar