tisdag 19 maj 2015

Var stolt eller gör något åt det

Har ju alltid varit snack om vad som är idealet, framförallt när det kommer till kvinnokroppen.
Alltid den här stora frågan vad en kvinna ska vara, kurvig, musklig, smal. Och ja, det är väl inget nytt? Men just idag stötte jag på en bild på Instagram med en bild med texten 'A woman isnt a woman if she doesn't have an as' med flera kommentarer om att det var bra för att man inte ska rikta sig in på att bli så löjligt smal så att man inte existerar och bla bla bla

Men det stör mig. Det finns ju oändliga kroppstyper, smal, tjock är inte de ända? kurvig, platt, rumpa, höfter, inga höfter, platt rumpa, stora/små boobs, lång ben, lång överkropp och massor massor mer. Och att säga att en kvinna inte är en kvinna om hon inte har någon rumpa, men det finns ju de som är kraftiga eller hälsosamma men ändå inte har en rumpa.

En kvinna är en kvinna oavsett om hon har en rumpa eller inte. Så det så. Jag har faktiskt, tro det eller ej, struntat totalt i kroppsideal. Man kanske har saker på kroppen man vill korrigera eller fixa till det ena eller det andra, antingen att gå upp/ner i vikt, större boobs eller mindre näsa, skaffa muskler och bli hälsosam m.m.

Så det här är min åsikt och jag står det för. 'Var stolt över din kropp eller gör något åt den' Finns inget värre än att må dåligt över sig själv, känna sig osäker eller klaga.

Och nu när min åsikt är där ute så känner jag bara som bilden säger, pallar inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar