tisdag 9 juni 2015

Eyy..

Bara för att driva lite med mig själv från morgonens inlägg där jag klagade på mig själv och snackade med mitt framtida jag ;) Det måste ju bara finnas ett inlägg som heter eyy haha! Så just därför tänkte jag snacka om lite Eyy grejer. Vill ju inte döpa ett inlägg till något relevant? eller inte jag iallafall haha. Så när jag tänker på Eyy så tänker jag på när man vill få uppmärksamhet, ska hälsa / reagera eller när man stör sig på något. Saker som helt enkelt inte är okej. Och därför tänkte jag säga lite grejer i vardagen som inte är okej, med andra ord: 'EYY' SITUATIONER

1. Aldrig okej att när man går på vrångare och folkfulla vägar, bara plöstligt bryta takten och stanna.

2. Aldrig okej att när man suttit och väntat på bussen och bara bestämma sig för att gå på först, trots att stackarn bredvid har stått längre och ja, stått hela tiden.

3. Aldrig okej att gå mot strömmen på TC och seriöst knuffa sig fram mot alla som kommer mot en för att man tänker ' Only The Dead Fish Follows The Stream' .. BS

4. Aldrig okej att när man sitter i en bil och bara bestämmer att man har mer bråttom än alla på bussen och trycka sig före, trots att bussen har företräde.

5. Aldrig okej att när man kommer till gymmet, plocka fram mobilen och sitta på en maskin i en timme och instagrama när andra vill använda maskinen.

6. Aldrig okej att när man står och röker och känner sig coolast i världen, att med mening släppa ut ett bloss i någons ansikte precis när den går förbi.

7. Aldrig okej att när man sitter på tunnelbanan (instängt utrymme) plocka fram parfymen och peppra på allt vad man har.

8. Aldrig okej att när man varit inne på donken och ätit en cheesburgare bara bestämma sig för att världens är ens soptunna och dumpa pappret på marken.

Alla 'INTE OKEJ' är menade i vardagliga sammanhang och för andra människor, som jag, som blir utsatta främst för trafiken, faktiskt tar bussar och tunnelbanor och inte bara kör taxi och bil överallt. Men även för er som tar taxi / bil överallt. Grejerna är faktiskt inte okej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar