måndag 27 juli 2015

Alla är modeller


Har ni tänkt på att alla nu för tiden är modeller? Frågar du vem som helst så kan nästan alla intyga att 'aa men jag har en kompis som är modell..' 'hon jobbar för..' m.m. F*n, good for you! Men när man lägger upp lite bilder på Insta, eller gärna posar lite för en kamera så betyder inte det att alla ser sig själva som modeller. Ex. Jag har aldrig sett mig som någon modell, men min syster som är fotograf har ju fotat mig sen jag var 12 till olika projekt, varit utställd på utställningar, hemsidor m.m. Medans jag känner folk som blivit fotad en gång av någon med en kamera, slängt ut det på Fejjan (Facebook) och skrivit att hen är modell. Så vart går egentligen gränsen? När anses man som modell eller inte? Och då säger väl flera att ' aa men det beror på om du är skriven på en agentur eller ej..' men det finns ju flera professionella modeller som inte har någon agentur, kallas inte det modeller då? Haha är det bara jag som vill ha svar på såna här saker.. aa kanske. Men jag vet inte om det handlar om att folk kallar sig det för att dom vill vara det eller gillar etiketten 'modell', och de som inte kallar sig modell men har varit med på flera foto jobb, varför kallar inte de sig modeller då?

Och en annan sak, det finns ju massor av olika typer av modeller, människor som är länge och smala och fotograferas till mode eller bara allmänna 'beauty bilder' eller liknande eller människor som är hand modeller, alltså bara posar med händer på annonser och grejer, men räknas det som modell då? Eller måste man se ansiktet på människan för att anses vara en modell?

Jag tycker själv att folk lite fööör gärna tar åt sig den etiketten och jag blir själv lätt störd på det och tycker det känns en aning egenkärt. När jag var mindre visste jag inte bättre och sa att jag var modell för min syster men idag skulle jag nog aldrig säga det, bara att jag har stått modell för henne kanske.

Kan du posa = MODELL!

Haha och ja, jag överdriver lite på bilderna xd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar