tisdag 14 juli 2015

Veckans nailart

God morgon på er :) Igår var det full rulle med att jag vaknade tidigt, tog mig en dusch och chillade framför tv:n med Petra. Sen stack vi till Beata, handlade lite lunch och sen mött jag upp Nom-stuff och vi gick till Drottninggatan och shoppade ;) Efter en hel dag på stan så stack vi till Beata igen och spelade spel och bara tog det lugnt, sen stack vi hem.

Idag är det också mycket som händer. Planen är nu på förmiddagen var att fixa naglarna (som jag fixat klart ;)) nu ska jag ta mig en dusch och köra ansiktsmask. Sen ska jag iväg till en intervju som börjar 13.00 och efter det ska jag möta upp Dess och Jessi och bara hänga :) Va ju ett tag sen nu, hemma blir det sen en mini photoshoot och tänkte ta en liten spring runda. En fullspäckad dag och jag måste hoppa in i duschen nu, vi hörs ;) Under tiden! Här har ni veckans naglar och en bild tutorial:


Ombré:
1. Vit / ljus grund på HALVA nageln.
2. Ett till lager av grunden tills du får en jämn och fin färg. återigen, HALVA nageln.
3. måla färgerna du valt på en sminksvamp i lager och dutta sen svampen på den halvan som har vitt.
4. Upprepa tills färgen är jämn men bara på ena halvan av nageln.
5. Avsluta med ett topplack på ombré sidan.


Design:
1. Måla en transparent lack på andra halvan av nageln. På det, ett laget med glitter lack (genomskinligt lack med glitter i)
2. Måla ett vitt streck (eller svart) i mitten mellan ombré sidan och den transparenta sidan.
3. Gör 2 ovala former från roten av nageln mot nagelns mitt. (se bild)
4. Gör samma sak fast längst ner av nageln. 2 enkla böjar. (återigen, se bild)
5. Gör sedan prickar längst kanterna av ovalerna.
6. Avsluta med ett topplack och klart ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar