onsdag 12 augusti 2015

Bloggar utan innehåll!!


Finns det något mer meningslöst? Nej.. Sorry men jag har ramlat på sååååå många bloggar utan något ordentligt innehåll. Alltså att ett inlägg kan vara en internet bild på en topp eller något liknande, ex. plagg, där man bara skriver något i stil med 'snyggt till hösten' och en liten länk till toppen. Det är ju faktiskt inte riktigt okej. Om man har suttit sig ner och gjort ett ordentligt collage och skrivit något litet är det faktiskt okej, speciellt om resten av bloggen är full av längre inlägg. Som sagt så ska en blogg ha balans inte bara jätte lång inlägg men inte heller bara super korta. Men variera innehållet lite! Och skriv inte bara ' idag åt jag en macka, nu är jag trött, god natt' typ. Hur roligt är det att läsa?? Har du haft en tråkig dag och vet inte vad du ska fylla bloggen med? Haha deet händer mig jämnt! Men blgogen ska aldrig stå tom och ha massor av trista inlägg, bomba på med snygga collage på några outfits till hösten, skriv om något du gjort någon annan dag av sommaren då du gjorde något att skriva om som du ännu inte tagit upp, eller skriv ett inlägg med tips, ex. på filmer, hur man sminkar sig, hur man bloggar, fotar ja you name it, det finns massor. ELLER skriv ett inlägg där du tar upp en fråga eller bara slänger ut din åsikt om ett ämne. Absolut, alla kommer ju inte hålla med, men vad skadar det egetnligen? Så länge man inte snackar om något stötande eller opassande, jag säger bara att folk borde anstränga sig mer i sina bloggar eller inte ha dom, för en blogg utan innehåll är ju ingen mening att ha i huvudtaget.

När jag började blogga så var jag 14 år gammal, min blogg var helt all over the place och det var ingen ordning alls. Nu är jag 19, (född 95) och har mycket bättre koll på hur jag bloggar, vad jag har i bloggen och hur man ska hantera den. (Lär inlägget HÄR ang HUR MAN DRIVER EN BLOGG) Så jag tror att det kan ligga något i hur mogen och hur gammal men är beroende på hur bra man driver en blogg, sen är det också en personlighets grej, vissa är bättre än andra på vissa saker och gillar att ha ordning och reda och följa en lita eller liknade och ha rutier / rutinen att skriva i en blogg. Men jag kan säga att jag har blivit mycket mycket bättre med åldern, Jag är mycket bättre på att blogga nu än jag var när jag var 14.

Så har du ändå inget att fylla bloggen med? Hitta något att fylla den med eller strunta i den, ett tips från mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar